Detta är en Comeback Special. Fast utan läderkläder. Ja, till och med utan en Hagströmgitarr. Inte ens en välkammad frisyr finns att visa upp. Och det är inte 1968. Istället är det skitiga gamla nylonsträngar, smala jeans och knullrufs. Året är 2009. Och det är dags att gå upp i ringen igen. Det är ingen världsartist med smak för feta smörgåsar som har huvudrollen. Det är en tanig figur som biter ihop tänderna när han sover.

onsdag 24 juni 2009

Mozmåndag...

I december 1997 befann jag mig på Lisebergshallen i Göteborg och bevittnade min första Morrissey-konsert.
I måndags var jag på plats igen. Det var varmt och jag fick höra en grym The Loop.
På vägen hem nynnande jag på Smiths-låten Some Girls Are Bigger Than Others. Det var fortfarande varmt, men lättare att andas.
Jag och Steven Patrick var bättre kompisar 1997 än vad vi är idag, men så länge han spelar Why Don't You Find Out For Yourself, kan jag tänka mig att ses då och då.

I morgon går jag och Trumjohan och kollar in Social Distortion. Det ni!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar