Detta är en Comeback Special. Fast utan läderkläder. Ja, till och med utan en Hagströmgitarr. Inte ens en välkammad frisyr finns att visa upp. Och det är inte 1968. Istället är det skitiga gamla nylonsträngar, smala jeans och knullrufs. Året är 2009. Och det är dags att gå upp i ringen igen. Det är ingen världsartist med smak för feta smörgåsar som har huvudrollen. Det är en tanig figur som biter ihop tänderna när han sover.

torsdag 11 juni 2009

Magisk onsdag...






Det var en fin dag igår.
Den inleddes med kaffe och Steven Sebrings film Dream of Life om Patti Smith. Otroligt bra. Och snygg.

Men så plötsligt befann jag mig i Pärs studio igen. Niklas hade stämt sin gitarr och vi var mitt uppe i inspelningarna.
Niklas var en fena i vanlig ordning. Han satte faktiskt sina saker lite väl fort. Det kändes som att man hade glömt något. Det hade man givetvis inte, så vi drog oss hemåt ett par timmar tidigare än beräknat. Jag firade genom att rosta lite bröd.

Niklas, det här kommer bli grymt. Tack för igår. Bock och bug!

Jag passade även på att föreviga Niklas utrustning. För att förtydliga hur mycket han tycker om att skruva på rattar och trampa på pedaler har jag även fotograferat Tomas prylar.



2 kommentarer:

  1. Underbart, det gick ju fint det där. Ser fram emot nästa gång
    /N

    SvaraRadera