Detta är en Comeback Special. Fast utan läderkläder. Ja, till och med utan en Hagströmgitarr. Inte ens en välkammad frisyr finns att visa upp. Och det är inte 1968. Istället är det skitiga gamla nylonsträngar, smala jeans och knullrufs. Året är 2009. Och det är dags att gå upp i ringen igen. Det är ingen världsartist med smak för feta smörgåsar som har huvudrollen. Det är en tanig figur som biter ihop tänderna när han sover.

söndag 19 april 2009

Det närmar sig...


För er som missat det;

För ett par månader sedan var jag ute på en promenad. En liten bättre sådan än vanligt, får jag säga. Jag hittade nämligen en tvål. Ingen flytande, utan en helt vanlig, lite rosaaktig, tvål. Den låg på trottoaren.

Jag stoppade den givetvis i fickan och tänkte inte mer på det. Inte till en början i alla fall. Men senare på kvällen, när det var dags att göra sig i ordning för natten, kom jag åter att tänka på tvålen. Jag bestämde mig för att använda den.  Jag tvättade ansiktet och händerna. Det kändes bra. Huden blev inte så där torr som den kan bli. Istället kändes den smidig och len.

Jag har använt tvålen sedan dess. Varje morgon, varje kväll. Ibland även innan vissa måltider. Jag är otroligt nöjd.

Det är en väldigt dryg produkt. Och tur är väl det. Jag har nämligen insett att tvålen inte enbart gör mig ren. Nej, den gör något mer. Och då pratar jag inte om att den bevarar fuktigheten i min hud. För varje gång jag jobbar upp ett lödder, tvålar in ansiktet, händerna, sköljer av med ljummet vatten, så känns det som att något försvinner. Att det som en gång var jag, träder fram mer och mer.

Det sista året har varit lite märkligt. Jag har inte känt mig helt frisk. Jag har varit trött och oinspirerad. Men jag är säker på att det vänder nu. Jag har räknat ut att efter ytterligare några veckor med den här tvålen så kommer jag vara helt återställd. Jag kommer vara mitt vanliga jag igen.  Det känns så otroligt skönt. Ja, så skönt att jag skulle vilja fira det med er. Jag skulle helt enkelt vilja visa upp mig för så många som möjligt. Därför har jag beslutat att det är dags att ställa sig på Pusteviksbarens scen igen.

Den 21 april kl 20:00 är det bara att glida in genom Pusterviks dörrar i Göteborg. En stund senare får jag sällskap av en fin orkester på scenen. Vill ni lära er namnen på dessa personer, så är det följande:

Johan Birgenius            Trummor

Niklas Andersson            Gitarr

Madelene Fhager            Piano

Anders Ljungberg            Bas

Tomas Dahl                        Gitarr

Vi kommer bjuda på en föreställning som heter duga. Nya bitar blandas friskt med äldre milstolpar. Helt fantastiskt festligt kommer det att bli. Och hela kalaset kostar enbart 50 pix. Läskigt billigt, om ni frågar mig.

När ni läser detta är ju även arbetet med nästa skiva i full gång. Det känns nästan för bra för att vara sant. Låt oss fira även det under spelningen. Och så får vi inte glömma våren. Den är också värd att firas den 21 april. Givetvis kommer tvålen att finnas på plats.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar