Detta är en Comeback Special. Fast utan läderkläder. Ja, till och med utan en Hagströmgitarr. Inte ens en välkammad frisyr finns att visa upp. Och det är inte 1968. Istället är det skitiga gamla nylonsträngar, smala jeans och knullrufs. Året är 2009. Och det är dags att gå upp i ringen igen. Det är ingen världsartist med smak för feta smörgåsar som har huvudrollen. Det är en tanig figur som biter ihop tänderna när han sover.

torsdag 28 maj 2009

Kaffe och musslor...



Att man ska vara noga med sin hygien har man känt till sedan man bläddrade i sitt första nummer av Kamratposten. Konstigt bara att de inte skrev något om vikten av att hålla ordning på sin kaffemaskin. Tur att jag har goda vänner som PJ Johansson. Han är inte enbart en grym bassist, han är även en man som insett det fantastiska med en god espresso. Under ett telefonsamtal härom dagen kom vi, som vanligt, in på ämnet kaffe. PJ tipsade mig om ett pulver som tar bort gamla kaffefetter och smuts som fastnat i maskinen. Morgonen efter studsade jag omedelbart till Kaffemaskinen på Storgatan för att inhandla mig en burk. Och shit mama, sicken succé det blev. Maskinen blev som ny. Även filterhandtaget fick sig en dos och ser idag näst intill oanvänt ut. Den gamla skiten försvinner och man kan börja om på ny kula. 
Jag passade även på att köpa lite nya kaffebönor. Denna gång från Åre Kafferosteri. Blandningen heter Pop, och innehåller enbart arabicabönor. Jag får erkänna att jag har oerhört svårt för namnet, men jag blev glatt överraskad av smaken. Eller smakerna, kanske jag ska säga. Jag har druckit blandningen Rwanda från Åre Kafferosteri tidigare. Den var bra, men denna var betydligt bättre.

Senare idag bär det av till studion. Äntligen. Ser verkligen fram emot att få höra Tomas spela gitarr igen. Eftersom vi kommer hålla på en bit in på kvällen är det viktigt att ta med sig lite mat. Jag har förberett musslor som jag och Pär kan smaska i oss medan Tomas spelar. Är han lika bra som sist kan jag dock tänka mig att spara några till honom.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar