Detta är en Comeback Special. Fast utan läderkläder. Ja, till och med utan en Hagströmgitarr. Inte ens en välkammad frisyr finns att visa upp. Och det är inte 1968. Istället är det skitiga gamla nylonsträngar, smala jeans och knullrufs. Året är 2009. Och det är dags att gå upp i ringen igen. Det är ingen världsartist med smak för feta smörgåsar som har huvudrollen. Det är en tanig figur som biter ihop tänderna när han sover.

onsdag 30 september 2009

Återkomsten...


Igår var jag med om ännu en magnifik afton i studion.
Det börjar nästan kännas lite overkligt. När kommer kallduschen? Bakslaget? När ska det börja ryka ur datorn? När ska mina medmusikanter tröttna och sluta dyka upp?

Vi la de första grunderna till låten Rudvall '09 Comeback Special igår kväll. Den kan bli en av de starkaste låtarna på plattan.
Johan var, som vanligt, klar innan jag hann placera mitt beniga ass på stolen i kontrollrummet, och Anders hade vevat igång sina elbasfingrar ordentligt, och var även han klar på ett kick. Snabbt och fantastiskt.

Nästa vecka kör vi vidare. Fram tills dess blir det rep för första gången på länge, samt spelning på Stortorget i Kungsbacka på fredag kl 20:00. Min kära hemstad arrangerar då sin första kulturnatt.

1 kommentar: